نه سرهنگ بود و نه حقوقدان اما.... :: راه شهدا

راه شهدا

هیچ شنیده ای که مرغی اسیر،قفس را هم بر دارد وباخود ببرد؟
راه شهدا
بعضی ها ما را سرزنش می کنند که چرا دم از کربلا می زنید و از عاشورا ؛ آنها نمیدانند که برای ما کربلا بیش از آنکه یک شهر باشد یک افق است که آن را به تعداد شهدایمان فتح کرده ایم ، نه یک بار نه دو بار ... به تعداد شهدایمان
شهید علی آذرفر
پیوندها
وصیت‌نامه شهدا
آخرین نظرات
  • ۲ فروردين ۹۵، ۱۶:۲۷ - ابوالفضل نخعی
    +

نه سرهنگ بود و نه حقوقدان اما....

شنبه, ۳۰ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۴ ق.ظ

آن‌چه که شما (مدیران و دانشمندان هسته ای ) انجام می‌ دهید و به خاطر آن مورد تهدید قرار گرفتید و با تمام توان از آن دفاع می‌کنید فقط دفاع از حق هسته‌ ای کشور نیست؛ بلکه دفاع از تمامی حقوق یک ملت است در واقع خاکریز اول حق هسته‌ ای است، لذا آنها تلاش می‌کنند که خاکریز اول را بشکنند زیرا ورود به این عرصه باعث می‌شود که بتوانند به همه‌ حقوق ملت کشورمان تعرض کنند.

(اسفند 91)

افسران - نه سرهنگ بود و نه حقوقدان اما....

 

آنچه تحت عنوان دفاع از حقوق هسته‌ای مطرح است دفاع از تمام حقوق ملت ایران محسوب می‌شود؛ زمانی که دشمن خرمشهر را گرفت تمام کشور به دفاع برخواست در حالی که کل دنیا از صدام حمایت می‌کرد اما مردم ما در دفاع از خرمشهر رفتاری نشان دادند که دشمن دیگر جرأت تعرض به کشورمان را هم نکند.

دفاع از حق هسته‌ای دفاع از تمام حقوق ملت ما است و آنچه اهمیت دارد منطق جمهوری اسلامی است که تمام جهان آن را پذیرفته است.

آنها در طی این 30 سال ما را تحریم کردند و این نشان می‌دهد آنها نمی‌خواهند ملت ما پیشرفت کند و من عمیقاً باورم این است که دفاع از حقوق صلح‌آمیز هسته‌ای یک حق و یک نیاز است برای اینکه کشور ما پیشرفت کند.

آنها گفته‌اند که می‌خواهیم به ملت ایران فشار بیاوریم تا از حقوق خود منحرف شوند اما این تحریم‌ها شاید در ابتدا شوکی باشد اما اگر با حکمت عمل کنیم، می‌توانیم از پس آنها برآییم.

 

اگر تولید و اشتغال به خوبی پیش رود می‌توانیم مانع تورم و گرانی‌ها شویم؛ اکنون 11 میلیارد دلار برخی از کالاهای اساسی خود را وارد می‌کنیم که می‌توانیم بخش زیادی از این کالاها را در داخل تولید کنیم، اگر ما تمامی این کالاها را در داخل تولید کنیم هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم شاهد تولید خواهیم بود و آنگاه می‌توانیم چیزی که آنها به عنوان ابزار فشار از آن استفاده می‌کنند را از آنها گرفته و دشمن را خلع‌سلاح کنیم.

(برنامه ی جام جم-پاسخ به سوالات ایرانیان خارج از کشور)

 

..............................................................................

 

در سفری به هیروشیما در دفتر یادبود این جمله را نوشتم: آمریکا مجرم اصلی استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه انسان هاست و هم اکنون نیز بیشترین ذرات خانه سلاح های هسته ای را دارد. و آمریکا نمی تواند مدعی امنیت در موضوع هسته ای باشد.

 

دفاعی که امروز انجام می دهیم از حقوق هسته ای، دفاع از حقوق همه ملت هایی است که نمی خواهند این مناسبات ناعادلانه را بپذیرند.

 

آنچه امروز ما در حال دفاع هستیم، تنها دفاع از حق هسته ای نیست، بلکه مخالفت با همه ساز و کارهای غلط و انحصار طلبانه ای است که می خواهد به زور بر ملت ها تحمیل کند.

 

دفاع از حق پیشرفت، انتخاب و آزادی است. اینکه ما پیشنهاد می کنیم گفتگوها در آلماتی باشد بر مبنای یک نگاه راهبردی است. چرا باید گفتگوهایی که در باره مسائل بین المللی است باید در نیویورک، وین و ژنو و جاهایی که این بی عدالتی را حاکم کرده باشد.(نکته سنجی در این حد!)

 

مردم ایران 34 سال پیش با انقلاب اسلامی در برابر این انحصار حاکم بر جهان ایستادند. علیه یک نظام دیکتاتوری که بر مبنای مناسبات غلط قدرت و با کودتا به قدرت رسیده بود، ملت ایران انقلاب کرد. همین کشورهایی که امروز ادعای حقوق بشر دارند از دیکتاتوری که با زور آورده بودند تا روز آخر حمایت کردند و کسانی که ادعای دموکراسی داشتند و شعار می دادند، با تمام توان به مقابله با دموکراسی پدید آمده پرداختند.

 

وقتی نتوانستند آن دیکتاتور را حفظ کنند، از دیکتاتور دیگری به نام صدام حمایت کردند و به کشور ما حمله کردند.خودشان اعتراف کردند که تمام ظرفیت هایی که در اختیار او بود را خودشان به او داده بودند. 8 سال جنگ را به مردم ایران تحمیل کردند به این دلیل که ایران می خواست آزاد و مستقل باشد اما موفق نشدند. بدترین تحریم های اقتصادی را علیه ملت ایران اعمال کردند. از تحریم قطعات هواپیمای مسافربری گرفته تا دارو. اما ما در این 34 سال فقط مقاومت نکردیم، بلکه یک پیشرفت بسیار چشمگیر داشتیم و نشان دادیم که می تواند در برابر این انحصار ایستاد، مقاومت و پیشرفت کرد.

 

در سال 2012 ایران بالاترین رشد علمی را در جهان داشته است. کسانی که قطعه هواپیما به ما نمی دادند، شاهد بودند که ایران توانست ماهواره به موجود زنده به فضا پرتاب کند. و علی رغم همه این فشارها رتبه 17 بزرگترین اقتصاد جهان را داشته باشد.

 

رهبری در ایران درباره سلاح های کشتار جمعی یک نظریه دینی بسیار مهمی را مطرح کرده اند. ایشان اعلام کرده اند که تهیه و ساخت سلاح های هسته ای حرام است. به لحاظ دینی و شرعی. این نظریه یک فرصت بزرگ را برای خلع سلاح و مخالفت با سلاح های کشتار جمعی در سطح جهان ایجاد می کند.

(دانشگاه فارابی قزاقستان)

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

جان کری 15 روز پس از توافق ژنو: در صورت ادامه حمایت ایران از حزب‌الله و سوریه، تحریم‌ها کاهش نمی‌یابد / درباره برنامه ی موشکی ایران نگرانی داریم که با آژانس انرژی اتمی در میان می گذاریم.

 

وندی شرمن :

از نظر تئوریک می‌تواند تحریم‌ های جدیدی را علیه این کشور(ایران) وضع کند.

تنها تعهدی که ما در این توافق داده‌ایم این است که تحریم جدیدی در ارتباط با پرونده هسته‌ ای وضع نکنیم.

 

 

جان کری : ما معتقدیم که این توافق طوری تنظیم شده است که ایران پیش از رسیدن به توافق نهایی باید قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را اجرا کند. این قطعنامه‌ ها موضوع موشک‌ های بالستیک ایران را نیز در بر می‌گیرد.

 

اوباما : ما دقت کردیم که در هیچ جای توافقنامه حق غنی سازی ایران به رسمیت شناخته نشود تا تحریم ها و قطعنامه های شورای امنیت زیر سوال نرود.

 

ویلیام کوهن,معاون وزیر خزانه داری آمریکا: من به عنوان مقام اصلی مسئول طراحی و اجرای برنامه

تحریم‌هایمان، مطمئن هستم که فشار تحریم‌ها بر ایران افزایش خواهد یافت.

ایران، ظرف شش ماه آینده، نسبت به الان، حتی گرفتار مخمصه عمیق تری خواهد شد.

واشنگتن به دنبال اطمینان از این خواهد بود که ایران قادر به صادر کردن یک بشکه نفت بیشتر از میزان فعلی نخواهد بود.

 

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

امام خامنه ای:

ما تا حالا امتحان کرده‏ایم، ایستاده‏ایم، به هدفهای میان‏ مدت رسیده‏ایم. یک جاهائی هم نابسامانی داریم، چون نایستادیم؛ تقصیر خود ماست. این طور نیست که من نابسامانی‏ های کشور را ندانم؛ نخیر، می‏دانم. هرجائی که ما مشکل و نابسامانی داریم- اگر بی‏عدالتی است، اگر فقر است- برای خاطر این است که ما مسئولین و آحاد مردم، درست برای پیشبرد این هدفها نایستادیم. اگر می‏ایستادیم، اینجاها هم درست می‏شد. تقصیر خود ماست. باید بایستیم.

(بیانات در دیدار جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در آستانه‌ی سالروز سیزده آبان 1387/08/08)

 

ایستادگی وسیله‏ی پیروزی است، منتها کسانی که مقاومت می‏کنند، باید از خطرات مقاومت نترسند. اگر ترسیدند، در مقاومتشان اختلال پیدا خواهد شد و پیروزی به دست نخواهد آمد و این، آفت اغلب ملتها و جماعات است، که وسط راه دچار ترس می‏شوند.

 

اگر آن گروه، ملت و جماعتی که می‏خواهد مقاومت کند، از فقدان لذایذ زندگی، از فقدان حیات و از فقدان راحتی نترسد و ناراحت و آشفته نشود و پیش برود، بدون تردید مقاومت با پیروزی همراه است. این مقاومت وقتی با ایمان باشد، ادامه پیدا خواهد کرد.

 

لذا می‏گوییم و همیشه گفتیم که ایمانِ همراه با مقاومت، به دنبالش پیروزی است. مراد ما فقط ایمان دینی هم نیست؛ ایمان به هر اصلی. البته اگر ایمان دینی باشد، آن وقت خدای متعال وعده کرده است که همه‏ی قوانین طبیعت و تاریخ در خدمت این مقاومان قرار خواهد گرفت: «من کان یرید العاجلة عجلنا له فیها و نشاء لمن نرید»؛ این مربوط به کسانی است که دنیا را می‏خواهند، نیّت‏شان دنیایی است؛ اما اراده دارند، می‏خواهند و خدا می‏دهد؛ و کسی که اراده‏ ی دین دارد، همین‏ طور است. «کلّاً نمد هؤلاء و هؤلاء». این سنّت الهی است.

(بیانات در خطبه‌‌های نماز جمعه‌‌ی تهران‌1385/07/21)

 

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

تـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــمام.........................



نظرات  (۱)

وبت عالیه دوست داشتی پیش منم بیا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">