8اسفند سالگرد شهادت حاج حسین خرازی :: راه شهدا

راه شهدا

هیچ شنیده ای که مرغی اسیر،قفس را هم بر دارد وباخود ببرد؟
راه شهدا
بعضی ها ما را سرزنش می کنند که چرا دم از کربلا می زنید و از عاشورا ؛ آنها نمیدانند که برای ما کربلا بیش از آنکه یک شهر باشد یک افق است که آن را به تعداد شهدایمان فتح کرده ایم ، نه یک بار نه دو بار ... به تعداد شهدایمان
شهید علی آذرفر
پیوندها
وصیت‌نامه شهدا
آخرین نظرات
  • ۲ فروردين ۹۵، ۱۶:۲۷ - ابوالفضل نخعی
    +

8اسفند سالگرد شهادت حاج حسین خرازی

شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۰۳:۱۹ ب.ظ

siirLC_535.jpg

 

شهید خرازی در سال 1336 در اصفهان متولد شد و در سال 1357 به دنبال صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر فرار سربازان از پادگانها و سربازخانه ها، او و برادرش هر دو از خدمت سربازی فرار کردند و به خلیل عظیم امت اسلامی پیوستند.
از همان آغاز پیروزی انقلاب اسلامی، درگیر فعالیت در کمیته انقلاب اسلامی، مبارزه با ضد انقلاب داخلی و جنگهای کردستان بود و لحظه ای آرام نداشت.

با شروع جنگ تحمیلی پس از یک سال خدمت صادقانه در کردستان راهی منطقه جنوب شد و به سمت فرمانده اولین خط دفاعی که مقابل عراقی ها در جاده آبادان،اهواز در منطقه دار خوین تشکیل شده بود و بعد به ˈخط شیرˈ معروف شد، منصوب گشت.
شهید خرازی در آزادسازی بستان بهترین مانور عملیاتی را با دور زدن دشمن از چزابه و تپه های رملی و محاصره کردن آنها در شمال منطقه بستان انجام داد و پس از عملیات پیروزمند طریق القدس بود که تیپ امام حسین(ع) متشکل از رزمندگان اصفهان تشکیل شد و حاج حسین خرازی درمقام فرماندهی آن رشادتهای بی نظیری خلق کرد.

این شهید در عملیات فتح المبین، بیت المقدس، خیبر، رمضان، والفجر مقدماتی و والفجر 4 در سمت فرماندهی لشکر امام حسین(ع)، به همراه رزمندگان دلاور، رشادتهای بسیاری از خود نشان داد که در عملیات خیبر یک دست او در اثر اصابت ترکش قطع شد.
در عملیات والفجر 8، لشکر امام حسین(ع) تحت فرماندهی او به عنوان یکی از بهترین یگانهای عمل کننده، لشکر عراق را به تسلیم واداشت و پیروزیهای چشمگیری را در منطقه فاو و کارخانه نمک که جزو پیچیده ترین مناطق جنگی بود، به دست آورد.
درعملیات کربلای 5 لشکر او توانست با عبور از خاکریزهای هلالی شکست سختی به عراقی ها وارد کند.
در همین عملیات زمانی که در اوج آتش توپخانه دشمن، رساندن غذا به رزمندگان با مشکل مواجه شده بود، خود پیگیر جدی این کار شد که در همان حال خمپاره ای در نزدیکی اش منفجر شد و در روز هشتم اسفند 1365 جان به جان آفرین تسلیم کرد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۲
عمار

نظرات  (۴)

۲۲ اسفند ۹۱ ، ۱۲:۲۰ نقطه رهایی
گاهی بازروایی یک تلنگر ضرری ندارد!
چشمان هزاران شهید بر اعمال شما دوخته شده است.

شهید محسن افتخاری

سلام با پوستر دیگری به مناسبت دهه ی فاطمیه بروزم تشریف بیاورید و اتقاد های سازندتون رو زیر طرح تایپ کنید !
۱۴ اسفند ۹۱ ، ۱۹:۴۹ ابوالفضل منظوری امام زاده

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُمَّ عجّـل لــولیــّک الـــفـــــرج اللـّـــهم صـــلّ علـــی محمّــــد و آل محمّــــد و عحّــــل فــرجهـــم السّـــــلام علیــــک یــا ابـــا عبــــد الله الحـســـــین علیــه السّــــلام ..


اللهم

کن لِوَلِیِّکَ

الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ

صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ

فی هذِهِ السّاعَه وَفی کُلِّ ساعة

وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَلیلاً

وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَکَ

طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها

طَویلا
....................................

سلام .مخلص هرچی وبلاگ مذهبی هستم وآماده تبادل لینک

سلام بروزم با پوستر دهه ی فاطمیه ...!
منتظر نظرت هستم!
یا علی...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">