حضرت آقا به دنبال بیداری اسلامی در غرب!
رهبرمان نامه ای نوشته است برای
جوانانی که تشنه حقیقتند
جوانانی که شاید تا به حال در تشخیص
حق دو دل بوده اند
جوانانی که شاید کسی را برای بیدار
شدن از خواب غفلت نیاز دارند
این نامه مخاطبانش جوانان غربی هستند
آری، حضرت آقا خوب میداند که فطرت پاک
هر انسانی پذیرای حقیقت است
و این فطرت پاک در جوانان اروپایی
وجود دارد
چرا که عقیده جوان در حال شکل گرفتن
است
و چقدر زیبا است که انسان عقیده سالم
به او معرفی شود
عقیده ای که او را با مقام انسانیتش
آشنا میکند
عقیده ای که اگر در سراسر جوان شیوع
پیدا کند
میتواند جهانی را دگر گون کند
این نامه با بهترین شیوه نگارش شده
طرح سوال که مخاطب را به فکر وادار
میکند
این نامه یک نامه الهی است از یک رهبر
الهی
که همانند شیوه پبغمبران راه نجات
افراد را در پیش گرفته است
رهبر الهی نمیتواند شاهد گمراهی و
فریبخوردگی خیل عظیم و پرشمار جوانان در اروپا و آمریکا باشد
و آنان را در هجوم بیامان صاحبان زر
و زور و تزویر تنها بگذارد و به آنها میگوید:
حوادث اخیر در فرانسه و وقایع مشابه در برخی دیگر از کشورهای غربی مرا متقاعد کرد که دربارهی آنها مستقیماً با شما سخن بگویم. من شما جوانان را مخاطب خود قرار میدهم؛ نه به این علّت که پدران و مادران شما را ندیده میانگارم، بلکه به این سبب که آیندهی ملّت و سرزمینتان را در دستان شما میبینم و نیز حسّ حقیقتجویی را در قلبهای شما زندهتر و هوشیارتر مییابم. همچنین در این نوشته به سیاستمداران و دولتمردان شما خطاب نمیکنم، چون معتقدم که آنان آگاهانه راه سیاست را از مسیر صداقت و درستی جدا کردهاند...
"واما وظیفه ما"
شاید ما بچه حزب اللهی ها با ابزاری
که داریم
مثل
کلیپ
شبکه های اجتماعی تلفن های همراه و رایانه
وبلاگ و سایت
بتونیم در رساندن این نامه الهی به جوانان غرب رهبرمان را یاری کنیم.
ملاحظات""
اما اکنون، لازم است قدری تأمل کنیم و
به برخی نکات توجه ویژه کرده و به سایرین هم این نکات مختصر و در عین حال بسیار
مهم را اطلاع دهیم(این نکات پس از انجام مراحل اول موج رسانه ای به شکل تجربی مشخص
شده است و کاربران مختلف در این باره، هشدار داده اند که لازم است به طور ویژه به
آن توجه داشته باشیم):
نکته بسیار مهم در ترویج و نشر نامه
مقام معظم رهبری توجه به شانیت نامه در درجه نخست و توجه به نوع برخورد
مخاطب اروپایی با نحوه نشر این نامه در درجه دوم است.
این نامه برای مخاطبین اروپایی به نگارش
درآمده و قطعا نحوه نشر نامه نیز قطعا باید مطابق با نوع نگاه و هنجار
اروپاییان باشد .
بر این اساس:
نشر
تصادفی و کور نامه در سایت های مختلف، نه تنها شانیت نامه را نازل خواهد نمود بلکه
باعث خواهد شد تا این نامه به عنوان یک اسپم یا یک "متن مزاحم" از سوی
مخاطب اروپایی در نظر گرفته شود و نه تنها تاثیر مثبت نداشته باشد بلکه نامه ها و
پیام های آتی رهبر بزرگوار انقلاب در اروپا را تحت تاثیر قرار دهد.
نشر نامه در قالب فرازهای کوتاه و به
شکل آگاهانه در سایت های دانشگاهی و نشریات علمی قطعا در درجه نخست مخاطب روشنفکر
و دانش آموخته را مورد تاثیر قرار خواهد داد ...
یادمان باشد که مقام معظم رهبری این
نامه را برای مخاطبان اروپایی با توجه به سلایق و هنجارهای خاص این ملت ، نگارش
فرموده اند.
پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR «مفاهیم کلیدی» پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان اروپا و
آمریکای شمالی را به همراه برگزیدهای از بیانات آیتالله خامنهای درباره آن مفاهیم
منتشر میکند:
سیاستمداران غربی
مجموعهی سیاستمداران غربی متأسفانه -
یعنی همان مجموعهی مؤثر که بیشتر هم تحت تأثیر صهیونیستها هستند - شده کارشان
این: گمراه کردن افکار عمومی، دروغپردازی کردن، شعارهای دروغین ساختن. ما
میخواهیم از این رؤسای کشورها؛ اینقدر دروغ نگویند. این دولتهای غربی، دولت
آمریکا، دولت انگلیس، بعضی دیگر از دولتهای اروپائی، اینقدر افکار عمومی دنیا را
گمراه نکنند. ۱۳۸۸/۰۹/۱۵
اسلامهراسی
امروز یکی از کارهای اساسی و مهمی که
در شرکتهای هنری معروف دنیا مورد استفاده قرار میگیرد عبارت است از ترساندن مردم
از اسلام. چرا؟ اگر اسلام منافع جهانخواران را تهدید نکرده بود، در مقابل آن، این
واکنشها نشان داده نمیشد. اینکه میبینید گروههایی را به نام اسلام و به نام
حکومت اسلامی میسازند، میتراشند، مسلّح میکنند، پشتیبانی میکنند، به جان انسانها میاندازند
و کشورها را بهوسیلهی آنها ناامن میکنند، این نشاندهندهی نفوذ پیام اسلام است.
از اسلام حقیقی میترسند. ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
استعمار غرب
کشورهای زیادی با ملتهای بسیار انبوهی
در شرق و غرب عالم- در آفریقا، در آسیا- به واسطهی دانش کشورهای غربی سرکوب شدند؛
به استعمار کشیده شدند؛ نسلهای انسانی به اسارت گرفته شدند. سیاهان امروز آمریکا،
فرزندان همان مستمندانی هستند که به وسیلهی استعمارگران غربی از کشورهای آفریقائی
به اسارت گرفته شدند؛ از میان خانه و زندگی و مزرعه و زیستگاه خودشان اینها را
مثل حیوانات صید کردند و به کار سخت گماشتند و آواره کردند. این کار در سرتاسر
دنیا، در شبه قارهی هند، در منتهاالیه آسیا، در دورانهای سیاه هم اتفاق افتاد. با
علم خود، با دانشی که به دست آورده بودند و موهبت الهی بود، بندگان خدا و خلق خدا
را به ذلت کشیدند؛ به ستم دچار کردند؛ زندگیهای آنها را برای دورانهای طولانی
تباه کردند.
بعد هم از همین دانشهائی که در
اختیار گرفتند با بالا رفتن از پلکان علم، بمب اتم ساخته شد؛ سلاحهای شیمیائی
ساخته شد؛ نسلهائی نابود شدند؛ انسانهائی به ماتم عزیزان خود نشستند؛ و دنیا آن
چیزی شد که شما در جغرافیای سیاسی عالم مشاهده میکنید: تقسیم عالم به دو جناح
زورگو و زورپذیر؛ ستمگر و ستمپذیر؛ آن هم با فاصلهی بسیار زیاد. ۱۳۸۸/۰۱/۲۶
برنامه قدرتهای بزرگ
سیاست قدرتهای مداخلهگر در همهی
کشورها ایجاد ناامنی است؛ ناامنی سیاسی، ناامنی اخلاقی و فرهنگی. این سیاستی است
که امروز و از دیرباز از سوی قدرتهای متجاوز و مداخلهگر در همه جای دنیا اعمال
میشود. آنها چه بخواهند، چه نخواهند، وجودشان و حضورشان موجب ناامنی است. شما
ببینید امروز کجاست که نیروهای مداخلهگر و فضولِ قدرتهای بزرگ حضور دارند و آنجا
ناامنی نیست؟ هرجا که امتداد نفوذ قدرتهای مداخلهگر جهانی است، در کشورهای گوناگون
عالم، نشانههای ناامنی مدنی و فرهنگی و اخلاقی و عدم آرامش عمومی در آنجاها
محسوس است. ۱۳۸۳/۰۷/۱۵
تروریسم
هرکس که در گوشهای از دنیا؛ در شهری،
در روستایی، در خیابانی، در هرجایی بمبگذاری کند و مردم بیپناه، مردم بیگناه،
زن و مرد و غیر نظامیان را از بین ببرد، تروریست است. ما از چنین کسانی هرگز حمایت
نکردهایم و نمیکنیم. ۱۳۷۲/۰۱/۰۴
قرآن
مشکلات هر جامعهای با قرآن حل خواهد
شد. با معارف قرآنی، مشکلات حل میشود. قرآن راهحل معضلات زندگی بشر را به فرزندان
آدم هدیه میکند؛ این وعدهی قرآنی است و تجربهی دوران اسلام هم این را نشان داده.
۱۳۹۱/۰۴/۳۱
زندگی پیامبر اسلام(صلّیاللهعلیهوآله)
پیامبر اسلام رفتارش با مردم، رفتار
خوش بود. در جمع مردم، همیشه بشاش بود. تنها که میشد، آن وقت غمها و حزنها و
همومی که داشت، آنجا ظاهر میشد. هموم و غمهای خودش را در چهرهی خودش جلو مردم
آشکار نمیکرد. بشاش بود. به همه سلام میکرد. اگر کسی او را آزرده میکرد، در
چهرهاش آزردگی دیده میشد؛ اما زبان به شکوه باز نمیکرد. اجازه نمیداد در حضور
او به کسی دشنام دهند و از کسی بدگویی کنند. خود او هم به هیچکس دشنام نمیداد و از
کسی بدگویی نمیکرد. کودکان را مورد ملاطفت قرار میداد؛ با زنان مهربانی میکرد؛
با ضعفا کمال خوشرفتاری را داشت. ۱۳۷۹/۰۲/۲۳
تمدن اسلامی
کتاب «تمدن اسلامی در قرن چهارم
هجری»، نوشتهی «آدام متز»، نشان میدهد که تمام محیط اسلامی، اصلا بازار علم
دنیاست. ۱۵/۱۱/۱۳۷۰ قرن چهارم هجری، قرن شکوفایی علم و فلسفه در دنیای اسلام
است؛ قرن ابنسینا؛ قرن فارابی؛ قرن رازی؛ قرن حکمای بزرگ الهی؛ قرن شخصیتهایی که
بعضی از آثار علمی آنها دنیا را تا همین روزهایی که من و شما زندگی میکنیم، هنوز
در تسخیر خود دارد. ۱۳۷۹/۱۲/۰۹
شاه کلید فراموش نشود!
http://salam3.blogfa.com/post/100
یا علی